Corporate Design
 

Het gezicht van je onderneming

Wat voor jezelf geldt, geldt zeker voor je bedrijf: je kunt maar een keer een eerste indruk maken. Dan wil toch je zeker goed voor de dag komen? Daarom is het uitermate belangrijk dat je logo, je huisstijl en alles waarmee je in- en extern communiceert goed verzorgd is.

Dat geldt voor een startup net zo goed als voor een al jaren succesvolle onderneming. Wil je een logo voor je nieuw bedrijf? Of klopt je huidige corporate identity niet meer bij je (inmiddels uitgebreide en veranderde) onderneming? In beide gevallen kan ArtApart veel voor je betekenen. Of je nu een eenvoudig logo nodig hebt of een creatieve oplossing voor een complexe huisstijl, ArtApart ontwikkelt de huisstijl die jouw onderneming laat stralen.

 

Creativiteit en kwaliteit voor iedere maat

Voor de zzp-er is zijn simpele basic huisstijl even belangrijk als de uitgebreide, complexe huistijl voor de multinational. ArtApart richt zich als klein bureau voornamelijk op het mkb. Met dezelfde creativiteit, kwaliteit en zorg die je bij een groot bureau kunt verwachten, maar dan voor een veel lager tarief.

 

Corporate Identity versus Corporate Design

Letterlijk vertaald betekent het eerste: bedrijfsidentiteit.
Corporate Identity is meer dan corporate design:
Beelden, vormen, symbolen, oftewel alles wat je doelgroep ziet.
Het is ook corporate communicatie, oftewel de boodschap, de informatie naar je verschillende doelgroepen toe.
En het is de corporate culture: de bedrijfscultuur. Zoals de dresscode, omgangsvormen en gedragscode van je onderneming.
Het management of directie bepaalt hoe de onderneming deze drie elementen inzet.
 
Men noemt de huisstijl van een organisatie ook wel eens de corporate identity. Neem je het begrip letterlijk (de stijl van het huis) dan klopt dat.
 
Maar in de enge zin van het woord doelt een huisstijl alleen op de visuele identiteit van de organisatie: het logo, de kleurstelling, de typografie, het gebruik van beeldmateriaal, de vastgelegde vormgeving van bv. folders en advertenties, enz.
Ga je aan de slag met de huisstijl of corporate design, dan dien je rekening te houden met de twee andere corporate identity elementen (communicatie en cultuur).

 

Wat kun je van ArtApart verwachten?

 

Van ArtApart kun je veel verwachten:

  • Jarenlange ervaring als grafisch vormgever;
  • Hoogwaardige kwaliteit grafische vormgeving;
  • Een goed doordacht ontwerp dat je doelstelling ondersteunt;
  • Bewaking eenheid van de vormgeving in de Corporate Identity, heel belangrijk voor de herkenbaarheid van je onderneming;
  • De overeengekomen levertermijn is heilig;
  • Altijd één en dezelfde contactpersoon;
  • Prima prijs/kwaliteitsverhouding.
     
 

Wil je meer informatie?

Graag vertel ik je wat ArtApart precies kan betekenen voor het vormgeven van je Corporate Design. Geheel vrijblijvend. Neem contact op via onderstaand formulier, per mail of bel me voor een kort gesprekje of een afspraak (043-3540619 / 06-222 08 284).

terug naar boven