(Grafische) vormgeving is overal.

 

Wat is grafische vormgeving precies?

Je krijgt een visitekaartje van een relatie; er ligt een mailing in de bus; Je favoriete magazine ligt in de winkel.; bij het ontbijt lees je de krant; s’ avonds een verhaaltje voor je kind; je drinkt sap uit een pak; je surft op internet en bekijkt websites; de praktijk van je huisarts heeft een naambord; je favoriete winkel een uithangbord of lichtreclame; je installateur rijdt voor met zijn bedrijfsauto.
 
Allemaal voorbeelden van grafische vormgeving of grafisch ontwerp. Allemaal tekst, beeld en materiaal dat iemand vorm geeft gegeven. Grafische vormgeving is overal om je heen. Je wordt er de hele dag mee geconfronteerd. Het beinvloedt ons allemaal, bewust of onbewust.
 

Goede vormgeving: een substantiële meerwaarde.

Laten we eerlijk zijn: een lelijke brochure gaat linea recta de prullenbak in. Een luxe gezichtscreme laat je in het schap staan als hij in een onaantrekkelijke verpakking zit. Een advertentie die niet binnen een seconde je aandacht trekt is weggegooid geld. Kortom: een vormgeving die niet past bij je bedrijf, dienst of product werkt averechts.
 
Goed doordachte grafische vormgeving daarentegen geeft net dat beetje extra om je doelgroep over de streep te trekken. Passende vormgeving ondersteunt je bedrijf in de juiste uitstraling om de goodwill van jouw klanten te genereren.
 
Wil je stijlvol design omdat je in het topsegment opereert? Ga je in een nichemarkt je product aan de man brengen? Of wil je juist als goedkoopste tussen je concurrenten bekend staan?  Met vormgeving kun je je product of dienst perfect de juiste look & feel geven. Uit diverse onderzoeken blijkt hoe belangrijk dat is bij de beslissing van je klant.

 

Wat kan een grafisch vormgever voor je betekenen?

Stel, je wil een brochure uitgeven. Je hebt daar een bepaald idee over. Is dat het juiste idee voor je doelstelling, moet het hier en daar bijgesteld worden of kun je het beter over een andere boeg gooien? Meteen daar begint al de taak van de grafisch ontwerper. En heb je helemaal nog geen idee? Ook dan kan de vormgever je helpen.
Een goede vormgever voelt heel snel aan welke richting jij als klant uit wil. Hij luistert naar je wensen, geeft advies en haalt voor jouw project het maximale uit zijn creativiteit. Een goede vormgever verrast je met een ontwerp dat nog beter is dan je had gehoopt. Een ontwerp dat werkt en meehelpt je doelstelling te bereiken.
 
De planning van een project is niet onbelangrijk en vaak staat er een deadline vast. Ook daar kan de grafisch ontwerper je in ondersteunen. Hij maakt de planning en houdt in het oog of alles goed loopt zodat het project binnen de deadline klaar is. Zoals het tijdig aanleveren van het benodigde tekst- en beeldmateriaal om het project binnen de afgesproken periode te realiseren.
Hij beoordeelt de kwaliteit van de aangeleverde afbeeldingen. En moet er een fotograaf, copywriter of drukker ingeschakeld worden? Ook dat kan de vormgever allemaal voor je regelen.
 

Wat kun je van ArtApart verwachten?

Van ArtApart kun je veel verwachten:

  • Jarenlange ervaring (ruim 30 jaar) als grafisch vormgever;
  • Hoogwaardige kwaliteit grafische vormgeving;
  • Een goed doordacht ontwerp dat je doelstelling ondersteunt;
  • Bewaking van de uniformiteit van je Corporate Identity, heel belangrijk voor de herkenbaarheid van je onderneming;
  • De overeengekomen levertermijn is heilig;
  • Altijd één en dezelfde contactpersoon;
  • Prima prijs/kwaliteitsverhouding.
 

Wil je meer informatie?

Graag vertel ik je wat ArtApart als bureau voor mediavormgeving precies voor je kan betekenen. Geheel vrijblijvend. Neem contact op via onderstaand formulier, per mail of bel me voor een kort gesprekje of een afspraak (043-3540619 / 06-222 08 284).
 

terug naar boven